
Bárdó
A nyolcvanas évek budapesti underground zenei szcénájának ismerôi persze jól tudják kicsoda is Bárdos Deák Ági. A Kontroll Csoport énekesnôje vad vágtát mutatott be az évtized elsô felében: volt alternatív szexszimbólum, fôszerepelt filmen (pl. Müller Péter Iván: Ex-kódex), volt politikai irányultságú rendôrségi ügy gyanusítottja, body art-os punkgesztusként felvágta az ereit a színpadon. De: Punkznotdead, Bárdos Ági az olvadás, majd a rendszerváltás idôszakában sem pihent, a Kontroll feloszlása után megalakította az Ági és a fiúk formációt, majd Kontroll Válogatás-Ági 50 néven adott koncertsorozatot. Ági ugyanis 50 - vö.: punk’s not dead - ám pont novemberi születésnapján elôjött egy úgy formációval, új lemezzel, Bardo: Juditnak címen. Alkalmi, de milyen alkalmi!, zenészekkel játszik együtt (csak példálózó felsorolással: Darvas Ferenc és Kristóf, Kis Tibor, Másik János, Víg Mihály) és megpróbálkozik az érett punk-díva szerepkörével, mely Patti Smithnek vagy Marianne Faithfullnak olyan jól sikerült. Fogódzon meg a Nyájas Olvasó, Bárdos Deák Áginak is sikerül! Dalai egy része Kontroll vagy Balaton remix, de úgy énekel Kurt Weilt is, mintha ô lenne Gisella May. Számai szövegét magamagán kívül Kemény István és Térey János költôk írták, utóbbi egy film betétdala. Berlini kabarék, new yorki, budapesti hajnali kávéházak cigarettafüstje idézetik meg, valamint a szomorúság, mely a létezés maga.