Technokunst

Joey Beltram (US), Isu, Dork

Egy este a kiváló amerikai lemezlovassal és producerrel, Joey Beltram-mal, aki a house műfajteremtő darabjának, az Energy Flash and Mentasm szerzőjeként vált világhírűvé, mellé két hazai kiválóság tolja majd kerekre a bulit, Isu és Dork.

Joey Beltram (USA)

Joey Beltram a new yorki Queens-ben született,és itt indult dj-karrierje is 1983-ban. Két évvel később hallotta először a chichago-i house hangzást, Tony Humphries rádióműsorában. Ez a műsor ihlette később saját szerzemények készítésre.
Tetszett neki ezen a zenék „ házi készítésű ", nyers, érzelmekkel teli hangzása. Így 1988-ban amikorra összeállt otthoni kis stúdiója, elkezdhette végre formába önteni a zenét, amit a fejében hallott.

Ekkoriban kezdte úgy érezni, hogy a house már túlzottan kommersszé vált, és csak a nagy lemezkiadók eladásserkentő eszközeként szolgál. Úgy tűnt számára, hogy szinte kötelező jelleggel minden egyes pop single másik oldalára egy house remix került. Ez a dolog arra késztette őt, hogy inkább új hangzásokkal és ötletekkel kísérletezzen. A saját csavarjait akarta belevinni a house hangzásába.

1989-re Joey számos underground New York-i house kiadónak készített zenéket, és egy évvel később már európai lemez cégekkel is dolgozott. Valódi löketet a zenei világnak 1990 nyarán adott, az „Energy Flash" című számával, amit 2000-ben az angol Muzik magazin az Évtized Track-jének nevezett. Mindössze 20 évesen Joey a legjelentősebb dance események és klubok középpontjában találta magát. Hamarosan azt is bebizonyította, hogy ő nem csupán egy 'egy-slágeres' csoda. Az Energy Flash-t olyan további áttörést jelentő kiadványok követték 1991-ben, mint a „My Sound" és a „Mentasm".

Joey azóta is töretlen sikert arat mind a house, mind a techno műfajában. A 90-es évek nagy részét azzal töltötte, hogy saját útját járta. Olyan lemezek megjelentetésével, amelyek a ' bedroom producerek ' következő generációinak ihletét jelentették, és jelenteni fogják minden bizonnyal a jövőben is. Néhány kiemelkedően jelentős kiadványa: az 1993-as „The Calibre EP", az angol Warp Records gondozásában, az időtlen „Places" album, melyet 1995-ben a berlini Tresor label adott ki, valamint JB3 művésznév mögé bújva a „Close Grind" a Movamute Records-nál 1996-ban. A „Game Form", a „Forklift" és a „Ball Park" slágerei pedig olyan időtállónak bizonyultak, hogy még ma is gyakran csendülnek fel világszerte a leghíresebb klubokban .

Jelenleg legfőképp a saját, STX nevű kiadójának dolgozik, melyet 1999-ben alapított. Az egyedi stílust képviselő STX már az első pár kiadványával ( „Arena", „ EP number one", „concept 12") az érdeklődés középpontjába került.

2002-ben ismét JB3 álnéven jelentette meg munkáit a Bush Records-nál. Legújabb albuma, a The Rising Sun pedig a Tresor Records gondozásában került a forgalomba.


Isu

Isu, vagyis Kántor István története a magyar földalatti zeneipar könyvében a kilencvenes évek első fele táján kezdődik, szervezői tevékenységével és “kazettalovas” szettjeivel igen korán hírnevet szerezve magának az általános iskola újdonságra éhes közönsége közt.

Miután megkapta első Michael Jackson kaziját, a Badet, azáltal megismerkedvén a fekete elektronikus zenével, többé nem volt visszaút: zsebpénzének teljességét indusztriál-, EBM- és technogyűjteményének növelésére költötte. Középiskolában Kalttal és Dexterrel, két hasonszőrű jóbarátjával váltak lemezfüggőkké és kezdték el járni a budapesti éjszakát. 1998-ban polgári szolgálatosként Magyarország elismert underground Tilos Rádiójához került technikusként, itt kapott először műsoridőt Tizsótól; rádióműsora, az Eat da Beat azóta is kitartóan fut minden szombat estétől vasárnap hajnalig, majd nemsokkal ezután csatlakozott a műsort jegyző Minimalheadz kollektívához.
A Minimalheadz-csapatnév alatt ismerteti meg a minőségi elektrót és technót a budapesti közönséggel, olyan fontos külföldi előadókat hívva meg, mint DJ Assault, DJ Godfather és Matthew Herbert.

Ezzel egyidőben, az azóta már csak legendákban élő I&I Records-nál kezdett dolgozni, tapasztalatot szerezve az üzletágban - jelenleg Akt Records néven Magyarország egyik legnagyobb elektronikus zenei lemezboltját igazgatja, mely a budapesti és vidéki technós/minimalista közönség és szakma kedvenc gyűjtőhelyévé vált.

Legnagyobb vállalkozása a Téglával életre hívott teljesen egyedülállóan misztikus Labirintus party-k a budai vár alatt húzódó útvesztőrendszerben, valamint 2003-ban a keszthelyi testvérpárral, Fibával és Wukival megvalósított, évről évre egyre sikeresebb és  több érdeklődőt vonzó családias Balaton-környéki minifesztivál, az Alkotótábor.

2005-ben Chrom-mal és Crimsonnal való találkozását követően karöltve alapítják meg a Lick the Click! formációt, mely az elkövetkezendő öt évben a magyar minimal/techno/house közeg legőszintébb rendezvénysorozatává nőtte ki magát, olyan külföldi fellépőket vonultatva föl, mint Matthias Tanzman, Frivolous, a Noze,

Dapayk Solo, Deadbeat, Moritz von Oswald ft. Tikiman és sokan mások. Ezidőtájt kezdi szervezni a Lick The Click!-be és később a Technokunstba is besegítő Lednitzky Szilviával az Akt Records presents... bulikat, bemutatván a Modeselektort, Mr. Oizót, Apparatot, vagy Marko Fürstenberget, Monolaket a hazai zeneszeretőknek.

2010-ben az elismert képzőművésszel, DJ Dork-kal új platformot keresnek, hogy a technóval kapcsolatos gondolataikat kifejezhessék: így születik meg a Technokunst, melynek kifejezett célja a minőségi techno visszaterelése Magyarországra. Budapest top klubjában, az A38 hajó gyomrában rendezett Technokunst-sorozat rövid idő alatt szerezte hírnevét olyan klasszikus, és egyben nagyon is aktuális zenészekkel, mint Len Faki, a The Black Dog, Joey Beltram, Surgeon, vagy a Sandwell District.

Isu saját szettjeiben is a friss, mindig előremutató, soha meg nem alkuvó, érzelmekben is örök dinamikát diktáló irányzatot részesíti előnyben - a techno legigazabb magyar nagyköveteként.

Az A38 Hajó területére való belépéssel hozzájárulsz, hogy rólad a közönség részeként felvétel készüljön, és ez a felvétel nyilvánosságot kapjon. Részletek a házirendben.