vaghy

vaghy

Az Anna and the Barbies billentyűseként ismert Vághy Tamás csak néhány éve döntött úgy, hogy a rockzenétől teljesen eltérő hangvételű, experimentális szólóprojektjét a nagyobb nyilvánosság elé tárja. A klasszikusan képzett zongorista-zeneszerző élete során már számos bandában megfordult, és szinte minden zenei műfajban játszott, „anyazenekarával” pedig a klubkoncertektől a nagy fesztiválokig rengeteg színpadot megjárt.

Időközben a Piano Day-mozgalom elindítója, Nils Frahm egyik videója ébresztette rá, hogy a hosszú évekig a csupán az otthona falai között megszólaló szerzeményeinek a modern klasszikus stílus a tökéletes közeg, melynek képviselői (így Frahmon túl például Ólafur Arnalds vagy Martin Kohlstedt) azóta is nagy hatással vannak alkotói munkásságára. A vaghy művésznév mögé rejtett projektjében minden téren főszerephez jut a zongora, amelynek hangját különböző elektronikus effektekkel erősíti fel, miközben vintage hangszerekkel is kibővíti a billentyűk adta lehetőségeket.

2016-ban a VJ-ként ismert E-vel (Palkovics Edina) közösen létrehozta a #pianoset koncertsorozatot, amelynek estjein egyórás improvizatív zenei és vizuális kollaborációt hallhat és láthat a közönség. Ennek legutóbbi alkalma a tavalyi, vaghy által szervezett első magyarországi Piano Day-en valósult meg, de 2018-ban a tervek szerint megújult koncepcióval folytatódik a #pianoset. A magyar billentyűs az élő fellépések mellett egyre tudatosabban foglalkozott az otthoni zeneszerzéssel, a zongorán túl pedig vonós hangszereket is beépített műveibe. Az előző évet ezen szerzemények bemutatásával zárta, amelyeket egy különleges hangulatú videosorozatottal tárt a publikum elé. A péceli Hámori Házban rögzített Hámori Session hat dal felvételét foglalja magába, amelyeket Tamás zongorára, két csellóra és egy hegedűre hangszerelt, két számban pedig vendégénekesek is közreműködnek. Idén érkezik az első vaghy-nagylemez, a Minimalism, amely minimál elektronikával támogatott, letisztult zongoraszerzeményeket ígér.