A38 Night/Life

Perturbator (FR), Dan Terminus (FR), GosT (US)

A legenda, aki félig ember, félig szintetizátor, és zenei testvérei vagy stílszerűbben: klónjai. A francia Perturbatort és Dan Terminust, illetve az amerikai GosTot a synthwave-darkwave szentháromságának szokás tekinteni. És most mindhárman egy este: döngölő, sötét EBM nyolcbites videójáték- és horror-kísérőzenébe oltva, tökéletes helyszínen, az A38 Hajón!

A rendezvényt a 17. életévüket betöltött személyek látogathatják.

Perturbator (FR)

"A legenda, aki félig ember, félig szintetizátor" ‒ ezzel a fellengzős mondattal vezeti fel életrajzát James Kent, azaz Perturbator. Annyi tény, hogy nyolcvanas évek B kategóriás, sötét sci-fijeinek és horrorjainak szintis kísérőzenéjéből, chiptune-töredékekből, darkwave-ből egyedi világot gyúró francia producer bizonyos körökben tényleg legenda. És zseniálisan építi saját életművét: eddigi három lemeze túlzás nélkül kultikussá vált, nem csupán ‒ az A38-on régebben szintén fellépett Kavinsky által fémjelzett ‒ "retrowave-nek" nevezett zene, hanem a köré épülő csodálatos vizuális kulisszák miatt.

Csúcsával lefelé fordított ötágú csillag, pentagram, dús idomú, alulöltözött amazon-asszonyok, Boris Vallejo szélsőségesen sarkított herokus képregényvilága, félember-félgép szitetizátor-kiborgok, Terminator-fíling, már-már parodisztikus sátánista és black metal külsőségek. Ilyesmikkel van tele Perturbator összetéveszthetetlen univerzuma, ami egyszerre táplálkozik a hetvenes évek trash-kultúrájából, a nyolcvanas évek new wave-szintipopjából és korunk 8-bit retróőrületéből.

Perturbator ezekből építi sötét hangulatú, gyomorrengető basszusokkal teli, bólogatós világát ‒ még éppen a táncolhatóság határán. Fejletépő élmény minden egyes Perturbator-fellépés, amint azt az A38 Hajón is megtapasztalhattuk nyáron ‒ és megtapasztaljuk majd jövő márciusban is, amikor 2016 elejére várt új nagylemezét mutatja be.

Lemezek
Terror 404, 2012
I Am the Night, 2012
Dangerous Days, 2014
Uncanny Valley, 2016

 

Dan Terminus (FR)

A leginkább elkötelezett Perturbator-követő szintén egy francia: Dan Terminus egyetlen interjújában vagy lemezének kísérőszövegében sem felejti el hálával és tisztelettel emlegetni Perturbator nevét. Több albumának több számában is dolgoztak együtt, és mindketten masszív élharcosai a synthwave mozgalomnak.

Dan Terminus talán a leginkább "slágeres" a három előadó közül, első hallásra tényleg mintha Kavinsky varázsolna a kütyük mögött. Vibráló és pulzáló szintiszólamok, helyenként egészen diszkós effektek kerülnek elő. Slágerességét pedig jól jellemzi, hogy olyan maistream előadók dalait is újrakeverte, mint Lana Del Rey. És bár Terminus számára legalább olyan fontos a vizualitás, itt mégsem a fogaik között véres pentagramot tartó halálfejek adják a főmotívumot, hanem flitteres szivárványszínben úszó szürreális városok.

És persze mélyen jellemzők groteszk, kifordított, ironikus számcímei: A robotjogok egyetemes nyilatozata, Reggeli egy replikánssal, vagy ahogy legutóbbi albumának címében szóviccel: A kód haragja (The Wrath of Code, ami a Wrath of God, tehát az Isten haragja kifejezés kifordítása).

Lemezek
Stratospheric Cannon Symphony, 2014
The Darkest Benthic Division, 2014
The Wrath of Code, 2015
 

GosT (US)

A synthwave A38-on megfordult sztárjaihoz, Perturbatorhoz és Dan Terminushoz hasonlóan a titokzatos michigani fiatalember GosT is a feltörekvő és egyre népszerűbb színtér kulcsfigurája. A széttorzított szintialapok, a brutális basszusok, a death/black/goth metal látványelemek meg is tették a magukét: a három előadót szinte egyszerre szerződtette le az egyébként extrém metálra szakosodott Blood Music kiadó. GosTnak egyébként is van metálzenész háttere, és előszeretettel kacérkodik sátánista jelszavakkal, interjúiban például következetesen így köszön be: "All hail Baalberith!"

A Blood Musicnak köszönhetően igencsak megeredt az alkotóerő: a labeltársak csak úgy ontják a lemezeket, tavaly mindhárman kiadtak egyet-egyet. Perturbator és GosT pedig idén ismétel. Ez utóbbi szeptember 30-án jelenteti meg Non Paradisi című új albumát. "Milton találkozik a metállal", mondja az örökké halálfejmaszkot viselő GosT, arra utalva, hogy a lemez a nagy angol költő Elveszett Paradicsomát dolgozza fel, sajátos felfogásban.

Lemezek
Behemoth, 2015
Non Paradisi, 2016

Az A38 Hajó területére való belépéssel hozzájárulsz, hogy rólad a közönség részeként felvétel készüljön, és ez a felvétel nyilvánosságot kapjon. Részletek a házirendben.